طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه دینامیک در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون داشتن یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها دینامیک می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انتخاب شد تا با استفاده از روش ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 10 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : پير و كودكان - نگاه كن برادر، مى بینى چه كار مى كند . - آن پیرمرد را مى گویى؟ - آرى ، كارش اشتباه است، نه؟ - راست مى گویى، اما چگونه او را آگاه كنیم؟ - اگر به طور مستقیم به او بگوییم از ما كه مثل نوه هاى او هستیم قبول نخواهد كرد، شاید هم ناراحت شود و براى همیشه خاطره تلخى از وضو در ذهنش باقى بماند . - نكند كلام ما را توهین و تحقیر بشمارد؟ آن وقت لج بازى مى كند و هیچ گاه راه وضوى صحیح را نمى پذیرد . فكرى به ذهنم رسید، بیا در گوشت بگویم . دو نفرى به نزدیك آن پیرمرد رسیدند ، طورى وانمود كردند كه با هم اختلاف دارند ، یكى مى گفت ((وضوى من صحیح است)) و آن دیگرى در جوابش مى گفت (( وضویى كه من مى سازم كامل تر و بهتر است .)) و سرانجام توافق كردند در حضور پیرمرد وضو بگیرند تا او داورى كند. هر دو وضوى صحیح و كاملى گرفتند. پیرمرد هر چه دقت كرد اشتباهى در وضوى آن دو ندید. پى به اشتباه خود برد، فهمید كه هدف این دو نوجوا ...
The post واحد شماره نه طرح كرامت امر به معروف و نهي از منكر appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون اینکه یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها نیرو ها می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انتخاب شد تا با ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره پنج طرح كرامت آبرو داري فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : خانه اي پر از طلا جابر بن یزید جعفی می گوید: روزی نزد امام باقر (ع) رفتم و از تنگدستی و فقر شکایت کردم و کمک مالی خواستم . امام فرمود: «ای جابر، فعلا پولی در خانه نیست .» چیزی نگذشت که کمیت شاعر داخل شد و اجازه خواست برای امام قصیده ای بخواند . امام اجازه فرمود و پس از قصیده خوانی کمیت، به غلام خود فرمود:«از آن اتاق، یک کیسه زر بیاور و به کمیت بده .» غلام امر امام را اطاعت کرد و یک کیسه زر از اتاق کناری آورد و به کمیت داد . کمیت باز اجازه خواست و دو قصیده ی دیگر خواند و امام به او دو کیسه زر دیگر بخشید . کمیت گفت: « مولای من! به خدا قسم، ارادت من به شما از روی اغراض دنیوی نیست . نیتم از سرودن این قصائد، صرفا نزدیکی به رسول خدا (ص) است، و این وظیفه ای است که خداوند بر من واجب گردانیده است . » امام باقر (ع) هنگامی که دید کمیت کیسه های زر را قبول نکرد، ا ...
The post واحد شماره پنج طرح كرامت آبرو داري appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره چهار طرح كرامت انصاف فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : جوان با انصاف هوا تاريک روشن بود که عمار با عجله گوسفندانش را از آغل بيرون آورد. هنوز پرنده ي خواب توي چشمان عمار لانه کرده بود. خميازه اي کشيد. گوسفندها که راه افتادند در آغل را بست. از چاه کنار آغل دلو آب را بالا کشيد. آبي به سر و صورتش زد تا پرنده ي خواب از چشمانش بپرد. به آسمان نگاهي کرد و گفت :« تا سپيده نزده بايد راه بيفتم، تا صحراي فخّ راه درازي دارم . » شال آبي کمرش را محکم کرد. چوب دستي اش را از کنار در آغل برداشت و به دنبال گوسفندها که انگار هنوز خواب بودند و سرشان را پايين انداخته و راه هر روزشان را مي رفتند، دويد. از کوچه بيرون نرفته بود که با صداي مادرش برگشت. مادر پيرش با سفره ي نان و خرما به دنبالش مي دويد. عمار به شتاب به سوي مادرش رفت . مادرش مي گفت:« چرا با اين عجله پسرم؟ هنوز که هوا روشن نشده؟» سفره ي نان را گرفت و گفت:« بايد به صحراي فخ بروم. آن جا با کسي قرار دارم.&raqu ...
The post واحد شماره چهار طرح كرامت انصاف appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : شیر گرسنه و خرگوش دانا در یک مرغزار زیبا و خوشبو که از زیبایی زبانزد خاص و عام بود، حیوانات با خوشی به چرا مشغول بودند و در نعمت و راحتی به سر می بردند. در نزدیکی آنها یک شیر زندگی می کرد که هر روز به سراغ آنها می رفت و یکی را به دلخواه انتخاب و شکار می نمود و می خورد . روزی از روزها حیوانات دور هم جمع شدند و با هم تصمیمی گرفتند و خرگوشی را نزد شیر فرستادند تا با او مذاکره کند . خرگوش پیش شیر رفت و به او گفت: ای سلطان جنگل، تو هر روز به سراغ ما می آیی و یکی از ما حیوانات را شکار می کنی، در اینکه تو چاره ای نداری و باید به فکر به دست آوردن غذای روزانه ات باشی، شکی نیست ولیکن ما از اینکه هر روز در تب و تاب و اضطراب هستیم که نوبت کدامیک از ماست؟ بسیار ناراحتیم . به همین جهت مصلحت را دراین دیدیم که خودمان نماینده ای داشته باشیم که هر روز، حیوانی را انتخاب کند و نزد شما بیاورد به این ترتیب هر کسی که قرار و نوبتش می ر ...
The post واحد شماره دو طرح كرامت حل مسأله appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره ده طرح كرامت تـــــــوبــــه فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 14 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : لطف الهي و هدايت جوان ذوالنّون مصري [ثوبان بن ابراهيم، عارف و زاهد معروف قرن سوّم هجري در گذشته ي سال 246 ه.ق ] مي گويد: روزي در کنار رود نيل سير و سياحت مي کردم و گذر مي نمودم و از نسيم دل انگيزي که مي وزيد سرخوش بودم ناگاه حرکت شتابان کژدمي مرا جلب کرد، آن را تحت نظر گرفتم ببينم کجا مي رود، ديدم به لب رود نيل آمد، ناگهان ديدم قورباغه اي از ميان آب آمد و خود را به کژدم نزديک کرد، کژدم بر پشت او نشست، قورباغه کژدم را با خود برد، من با خود گفتم قطعا رازي در اين حادثه وجود دارد، ماجرا را دنبال کردم، با شتاب به وسيله ي قايق از اين سوي رودخانه به سوي ديگر حرکت کردم ديدم، آن قورباغه در آب شنا کرد و کژدم را به آن سوي رود آورد و کژدم را بر زمين نهاد و به درون آب بازگشت، کژدم با شتاب به حرکت خود ادامه داد، تا اينکه به زير درختي که در آنجا بود رفت، من نيز به آنجا رفتم، ناگاه ديدم نوجواني در زير آن درخت خوابيده و مار سياهي قصد او کرد و به ...
The post واحد شماره ده طرح كرامت تـــــــوبــــه appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 4 بخشی از متن : فعاليت شماره يك : قــصــــــه عنوان قصه : مسابقه ي گل ها در روزگاري حاكمي به گل ها علاقه زيادي داشت او دوست داشت تا همه جا پر از گل شود و تصميم گرفت مسابقه اي برگزار كند . روز بعد حاكم سربازان خود را فرستاد تا به مردم اطلاع دهند كه هر كس بتواند قشنگ ترين باغ گل را پرورش دهد ، يك صندوقچه ي پر از طلا و جواهر به او جايزه داده مي شود . وقتي مردم اين خبر را شنيدند ، خيلي هيجان زده شدند و تصميم گرفتند هر كس يك باغ گل بكارد . يكي از دوستان حاكم باغي پر از گل بنفشه كاشت ، چون مي دانست حاكم گل بنفشه زياد دوست دارد . وقتي حاكم باغ او را ديد گفت : اين باغ خيلي قشنگ است اما فكر نمي كنم قشنگ ترين باغ اين سرزمين باشد . دوست ديگر حاكم با خود گفت : خوب مي دانم حاكم گل رز دوست دارد . او باغ گل رز زيبايي را كاشت و از حاكم دعوت كرد تا نظرش را بگويد . حاكم وقتي باغ گل رز را ديد گفت : اين باغ قشنگ است اما قشنگ ترين نيست . يك روز معلم يك كلاس همان طور كه دانش آموزان كلاس را ...
The post واحد شماره سه طرح كرامت مسابقه ي گل ها appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه حرکت بر خط راست در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون داشتن یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها حرکت بر خط راست می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انت ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 42 مقدمه : نظریه ی بهسازی مدارس ،چندین سال است که توسعه یافته است .اما این ایده که مدرسه ای بسازیم که بتواند یادبگیرد ،پس ازترویج نظریه ی سازمان یادگیرنده توسط پیترسنگه مورد توجه قرارگرفته است .اوبراین باوراست که مدارس می توانند ازنوبازسازی شوندودرفرایند ی مداوم ،منظم وخود پایدار بهسازی شوند . نظریه ی سازمان یادگیرنده ارزش های فرهنگی لازم برای فراهم سازی فرصت های یادگیری مشارکتی مانند مشاهده ی فعال ،بازاندیشی و... رادرمحیط مدرسه ترویج می کند لیبرمن ،لازمه ی پرورش حرفه ای موثرمعلمان رامشارکت آن ها درپژوهش های حین عمل ،بازخورد وبازاندیشی های برگرفته ازتجربیات همکاران درگفت وگوی چند جانبه وحرفه ای می داند.اوبراین فرایندعنوان معلم پزوهشگر راپیشنهاد می دهدفبه زعم اومعلمان دراین فرایند قادربه تفکرعمیق تردرباره ی تجربه ها ی آموزشی فردی وگروهی یکدیگربوه وآموختن برای بهترزیستن راازطریق تعامل بایکدیگرترویج می کنند . درس پژوهی مدل ژاپنی ،تبدیل مدارس به سازمان های یادگیرنده است .درده ...
The post درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردين ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۴:۵۰ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)