درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 42 مقدمه : نظریه ی بهسازی مدارس ،چندین سال است که توسعه یافته است .اما این ایده که مدرسه ای بسازیم که بتواند یادبگیرد ،پس ازترویج نظریه ی سازمان یادگیرنده توسط پیترسنگه مورد توجه قرارگرفته است .اوبراین باوراست که مدارس می توانند ازنوبازسازی شوندودرفرایند ی مداوم ،منظم وخود پایدار بهسازی شوند . نظریه ی سازمان یادگیرنده ارزش های فرهنگی لازم برای فراهم سازی فرصت های یادگیری مشارکتی مانند مشاهده ی فعال ،بازاندیشی و... رادرمحیط مدرسه ترویج می کند لیبرمن ،لازمه ی پرورش حرفه ای موثرمعلمان رامشارکت آن ها درپژوهش های حین عمل ،بازخورد وبازاندیشی های برگرفته ازتجربیات همکاران درگفت وگوی چند جانبه وحرفه ای می داند.اوبراین فرایندعنوان معلم پزوهشگر راپیشنهاد می دهدفبه زعم اومعلمان دراین فرایند قادربه تفکرعمیق تردرباره ی تجربه ها ی آموزشی فردی وگروهی یکدیگربوه وآموختن برای بهترزیستن راازطریق تعامل بایکدیگرترویج می کنند . درس پژوهی مدل ژاپنی ،تبدیل مدارس به سازمان های یادگیرنده است .درده ...
The post درس پژوهی مطالعات اجتماعی پایه ی سوم ابتدایی, جهت های اصلی appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
کل سوالات هوشمند سازی فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 28 بخشی از متن : 1- درنرم فزار power point برای قزار دادن تصویرانتخابی درپشت همه تصاویر موجود دراسلایدازکدام گزینه استفاده میشود؟ send to back 2- درنرم فزار power point برای اینکه بخواهیم فایل صوتی تازمانی که اسلایدها فعال هستندپخش شود ازکدام گزینه استفاده میشود؟ loop until stopped 3- کدام گزینه ازخصوصیات وویژگیهای مدل مفهومی محسوب نمی شود؟ معماری شناختی 4- درنرم فزار power point برای درج لیستهای غیر ترتیبی از NUMBERING استفاده می شود؟ غلط است 5- نرم افزار ADOBE CONNECT برای فراگیری کدام روش آموزش از راه دور مناسب تر است؟ روش مجازی ON-LINE 6- درنرم فزار power point در پنل OUTLINE میتوانیم ........... (فقط متن ها راببینیم ) 7-" امور مالی " مربوط به کدام یک از مولفه های مدل مفهومی مدارس هوشمند ایران است؟ مدیر ...
The post کل سوالات هوشمند سازی appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
درس پژوهی هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی درس حق مردم فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 26 مقدمه : همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن . منطق درس پژوهی ساده است اگر میخواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخشترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درسها شروع کنید، مسئلهی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجهی ...
The post درس پژوهی هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی درس حق مردم appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
کنش پژوهی با موضوع استرس فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 3 مقدمه : در این کنش پژوهی می خواهم، در مورد مسئله استرس که ممکن است در هر کاری به ویژه سخنرانی اتفاق بیفتد، صحبت کنم و لازم است که بگویم، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که در اولین تجربه خود در سخنرانی استرس نداشته است و در واقع استرس یک موضوعی است که همگان کم و بیش به آن دچار هستند و این گزارش من دارای چند بخش مهم است که عبارت اند از : 1) شرح و توضیح استرس در سر سر کلاس درس 2) تعریف استرس 3) راهکارهایی در رابطه با کم کردن استرس 4) راهکارهای روانشناسان در رابطه با کم کردن استرس شرح و توضیح استرس بنده در کلاس درس : بنده به مقتضای مطالعه ای که دارم و با تجربه ای که از مجری گری در سطح دانشگاه داشتم، طبیعتا در سر کلاس درس از لحاظ استرس و ترس از رفتن به کلاس مشکل خاصی نداشتم کما اینکه برخی از دانشجویان از رفتن به کلاس و قرار گرفتن در برابر دانش آموزان ترس و استرس زیادی داشتند، البته چنان که ذکر شد ادمی به طور طبیعی دارای کمی استرس بودم که با تکیه بر خدا و دانش و اطلاعات خودم در زمینه درس دین وزندگی بر همی ...
The post کنش پژوهی با موضوع استرس appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس شنیدن فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 39 مقدمه : همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن . منطق درس پژوهی ساده است اگر می خواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخش ترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درس ها شروع کنید، مسئله ی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجه ی ...
The post درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی درس شنیدن appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست؟ فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 28 مقدمه : همانطور که می دانیم درس پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. درس پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت درس پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن . منطق درس پژوهی ساده است اگر میخواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخشترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درسها شروع کنید، مسئلهی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجهی اول اهمی ...
The post درس پژوهی علوم پنجم ابتدایی ذره بین چیست؟ appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه حرکت بر خط راست در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون داشتن یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها حرکت بر خط راست می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انت ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم حرکت بر خط راست فصل دوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه دینامیک در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون داشتن یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها دینامیک می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انتخاب شد تا با استفاده از روش ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم دینامیک فصل سوم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
درس پژوهی علوم تجربی دبستان (زمین پویا ) فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 26 چکیده : پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان زمین پویا ودر مدرسه ی ..... اجرا شده است . این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا در آمد . ازآن جا که مساله ی آتش فشان از موضوعات بسیار مهم و جزو اهداف آموزشی دوره ی ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس به صورت موثر عمل کرده و اهمیت درس را به صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم . پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است : v وجود دوربین و همکاران ناظر در کلاس موجب جلب توجه دانش آموزان و خروج کلاس از روند طبیعی می گردد که در تدریس مجدد سعی در رفع این اشکال گردید . v برخی از دانش آموزان بسیار کم حرف ...
The post درس پژوهی علوم تجربی دبستان (زمین پویا) appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)
طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان فرمت فایل: ورد تعداد صفحه: 6 بخشی از متن : الف ) بیان مسئله : در این طرح درسی مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان تدریس شد .با توجه به اینکه در زندگی روزمره بسیار تاثیر گذار است . معلم می توانست در ابتدای تدریس از مثال های ملموس و عینی استفاده کند . ولی این کار را انجام نداده و دانش آموز بدون اینکه یک تصور ذهنی از درس داشته ،وارد مبحث های پیچیده ها نیرو ها می شدند. هم چنین معلم فقط از روش سخنرانی برای تدریس استفاده کرد که این کار برای درس های مثل فیزیک باعث خشک تر نشان دادن آن مبحث می شد هم چنین استفاده صرف از روش سخنرانی باعث از بین رفتن علاقه دانش آموزان می شد . از آنجایی که علاقه و رغبت در یادگیری و میزان به خاطر سپاری و یاد آوری دوباره ان تاثیر زیادی دارد . معلم قصد داشت تا دوباره این مبحث را به روشی دیگر در کلاس ارائه دهد که با پیشنهاد و هماهنگی ایشان ، این مبحث برای تدریس انتخاب شد تا با ...
The post طرح کنش پژوهی فردی تدریس مفهوم کار و انرژی فصل چهارم کتاب فیزیک سال دوم دبیرستان appeared first on میرزا فایل.
برچسب:
،
ادامه مطلب
بازدید:
+ نوشته شده:
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ساعت:
۱۰:۱۸:۴۱ توسط:mirza موضوع:
نظرات (0)